تفاوت انواع کمک فنرهای دوچرخه

تفاوت انواع کمک فنرهای دوچرخه ؟

کمک فنر جلو دوچرخه
کمک فنر جلو دوچرخه باد و روغن
کمک فنر جلو دوچرخه یا پاشاخ
کمک فنر رشته دانهیل یا پاشاخ
کمک فنر جلو دوچرخه
کمک فنر ریموت دار
سه مدل رایج کمک فنر جلو یا دوشاخ داریم :
1- فنر لول که ساده ترین ها بوده و اکثر دوچرخه های ارزان قیمت دارای این کمک بوده و هیچ گونه تنظیم خاص و نگهداری لازم ندارد. داخل این کمک ها دو فنر لول شده فشرده قرا دارد و با کمی  گریس چرب شده و هیچ گونه روغن یا نگهداری خاصی ندارد. در مدل های بسیار رده پایین قابلیت قفل شدن نداشته ولی کمی رده بالا قفل شو هستند .
2- کمک های روغنی که معمولا یک طرف فنر لول و طرف دیگر روغن بوده و نرمتر از مدلهای فنر لول بوده و در زمان مشخصی که کارخانه اعلام می کند باید روغنش بازدید یا تعویض شود. قفل شدن هم با بستن سوپاپ روغن انجام می پذیرد . این گونه کمک ها اگر در دوچرخه ای باشند و دوچرخه مدتی سر وته مانده باشد می بینید تا مدتی کوتاه بعد از استفاده مثلا بیست دقیقه کمک قفل نمی شود تا روغن از مخزن بالا تخلیه شده و دوباره به حالت اول بازگردد. همین حالت در قسمت کمک های بادی که یک لوله روغنی است پیش می آید .
3 – کمک های بادی که معمولا یک طرف باد و طرف دیگر روغن بوده – بادش نسبت به وزن هر شخص باید تنظیم شود و همچنین روغنش در زمان های خاص به توصیه سازنده باید بازدید یا تعویض شود – این کمک ها بسیار سبک بوده و بهترین سازنده آن کارخانه فاکس می باشد و اگر علاقه مند به داشتن دوچرخه سبک هستند قطعا باید کمک های دوچرخه شما بادی باشد این مدل معمولا در کمک فنرهای وسط یا عقب نیز رایج هستند – در مجموع تنظیمات اولیه اش کمی سخت ولی لذت و سواری فوق العاده دارد.
ریموت قفل شو از فرمان مزیت سرعت عمل وراحتی داشته و عیب شکستگی بر اثر زمین خوردن و پیدا نشدن قطعه مشابه در بازار برای جایگزینی و در نتیجه از بین رفتن مزیت قفل شو بودن کمک جلو خواهد شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

اینستاگرام آموزشی گشتا
دکمه بازگشت به بالا

You have successfully subscribed to the newsletter

مشکلی وجود دارد . لطفا مجددا سعی نمایید.

دوچرخه will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.

ایمیل شما با موفقیت در خبرنامه ثبت گردید

مشکلی وجود دارد . لطفا مجددا سعی نمایید.

دوچرخه will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.