استان قزوینجاذبه های طبیعی

جاذبه های طبیعی استان قزوین

شهر  قزوین  از قدیمی ترین مراکز تمدنی ایران است که براساس یافته هایاخیر  سابقه سکونت در آن به ‎ ۹هزار سال می رسد و این شهر حدود ‎نیم قرن پایتخت ایران در دوره صفویه بوده است.

قزوین  در نیمه شمالی ایران و با مساحتی درحدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع کمتر از یک درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده است و از شمال به گیلان و مازندران، از غرب به همدان و زنجان، از جنوب به مرکزی و از شرق به تهران و البرز میرسد.

این استان از ۲۴ شهر (رازمیان، کوهین و بیدستان، سگزآباد، شریفیه، خاکعلی، سیردانقزوین، تاکستان، ابیک، بویین زهرا، اقبالیه، محمدیه، الوند، اسفرورین، محمدآباد نمونه، خرمدشت، ضیاآباد، آوج، شال، دانسفهان، آبگرم، ارداق، معلم کلایه) در قالب ۵ شهرستان تشکیل شده و دارای ۱۹ بخش، ۴۴ دهستان و ۱۵۴۳ آبادی میباشد.

(سلسله جبال البرز مرکزی و کوه های رامند خرقان، از سه جهت دشت قزوین را در بر گرفته اند. این دشت از شمال به جنوب ۷۵ کیلومتر و از شرق به غرب حدود ۹۵ کیلومتر میباشد.)

محدوده شرق و مرکزی  استان قزوین دشت قزوین است که شیب آن از شمال غرب به جنوب شرق کشیده شده و پست ترین نقطه آن ۱۱۳۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. کمترین نقطه استان از سطح دریا ۳۰۰ متر در منطقه طارم سفلی و در کناره های دریاچه سفید رود قرار دارد.

 

استان قزوین تشکیل شده  از سه منطقه متمایز و مشخص کوهستانی، کوهپایه‌ای و دشتی است و مناطق کوهستانی به صورت کمربند ناپیوسته‌ای، نواحی شمالی، جنوبی و غربی آن را تحت پوشش خود قرار داده است. مناطق کوهستانی این استان آب مورد نیاز اراضی دشتی را تأمین می‌کند. این استان دارای آب و هوای متنوعی در طیف نیمه بیابانی،  بیابانی، سرد و معتدل کوهستانی و نیمه مرطوب و گرم  است. در مجموع استان قزوین، منطقه‌ای با تنوع آب و هوایی بسیار است و همین مهم از جمله عوامل جذب گردشگران در این ناحیه به حساب می آید .

qazvin

Gashta

مجری تورهای طبیعت گردی با دوچرخه از سال 1382

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 3 =

اینستاگرام آموزشی گشتا
دکمه بازگشت به بالا

You have successfully subscribed to the newsletter

مشکلی وجود دارد . لطفا مجددا سعی نمایید.

دوچرخه will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.

صفحات ما را در اینستاگرام دنبال نمایید .

صفحه اعلام برنامه های ورزشی

https://www.instagram.com/gashtaclub

---------------------------------------------------------------------------------------

صفحه آموزشی ورزشهای دوچرخه سواری،دویدن،کوهپیمایی،کمپینگ.....

https://www.instagram.com/gashta_com

 

 

ایمیل شما با موفقیت در خبرنامه ثبت گردید

مشکلی وجود دارد . لطفا مجددا سعی نمایید.

دوچرخه will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.