سایز دوچرخه انتخابی باید چند باشد؟

سایز دوچرخه 

سایز دوچرخه انتخابی باید چند باشد؟

البته هر کارخانه پیشنهاد خودش را دارد به خصوص در مردان و زنان که فرق می کند و همچنین از دوچرخه جاده تا کوهستان نیز متفاوت است . البته همگی در یک سطح می شود تقریبا دسته بندی کرد و حدود 2 تا 3 سانتیمتر فرق دارند . بهترین کار مراجعه به سایت کارخانه یا دفترچه های همراه دوچرخه است تا این جدول ها را بیابید . از همه بهتر تست دوچرخه مشابه و ترجیحا هم برند نزد دوستان است  بخصوص قد شما در نزدیک جدول تغیرات باشد مثلا قد 176 هم می تواند سایز 17 یا M سوار شود هم سایز 19 یا   L سوار شود اینجا شخص باید تست کند ولی اگر قد 170 باشد قطعا سایز 17 یا  M  مناسب است .

اندازه تنه در دوقسمت تنه اعمال شده  یعنی لوله بین طبق قامه تا لوله زین و لوله بین لوله زین تا محل کرپی فرمان اندازه اش در سایزهای مختلف بزرگ و کوچک شده است اگر فقط طبق قامه تا بست لوله زین بود می شد با بالا و پایین کردن لوله زین دوچرخه را به سایز دلخواه در آورد اما مهمترین قسمت لوله افقی یا همان لوله بین بست لوله زین تا کرپی فرمان است . در برخی موارد با کوتاه یا بلند کردن کرپی و تعویضش تا حدودی قابل حل است به خصوص در کشور ایران که گاه مدل درخواستی شما نایاب و تنها یک سایز موجود است که ناچار هستید کنار بیاید .

در مجموع تنه کوتاه در سراشیبی ها خوب بود و اکثر دوچرخه سواران در رشته دانهیل چون قصد و حتی امکان رکاب زدن در سربالایی را ندارند معمولا یک سایز از قد خود کوچکتر سوار می شوند تا با تسلط بهتر از کوه فرود بیایند . از طرفی سایز کمی بزرگتر در سربالایی رکاب زدن را راحتر می کند ولی به محض اینکه به سرازیری برسید و در پیچ ها و جاده های خاکی سایز برزگ سبب زمین خوردن می شود و این قضیه اصلا شوخی بر دار نبوده و بسیاری از دوستان با انواع احتیاط ها و ملاحظات بودند که به سختی زمین خوردند و موجب آسیب خود وتنه شدند . پس مثل کفش دوچرخه هم سایز خود را انتخاب کنید و صرف آخرینش هست و دیگه پیدا نمیشه اقدام به خرید نکنید همانگونه که در خرید کفش رعایت می کنید.

اندازه تنه ( فاصله میان محور اهرم رکاب یا قامه تا بست لوله زین )(cm) مطابق عکس بالا Frame Size (اندازه های کلی و تقریبی)

قد 155 تا 165 = 41 سانتیمتر یا 15 اینچ یا S

قد 165 تا 175 = 46 سانتیمتر یا 17 اینچ یا M

قد 175 تا 185 + سایز 51 سانتیمتر یا 19 اینچ یا L

قد 185 به بالا = 51 سانتیمتر یا 22 اینچ یا XL

سایز دوچرخه ها

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 8 =

اینستاگرام آموزشی گشتا
دکمه بازگشت به بالا

You have successfully subscribed to the newsletter

مشکلی وجود دارد . لطفا مجددا سعی نمایید.

دوچرخه will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.

ایمیل شما با موفقیت در خبرنامه ثبت گردید

مشکلی وجود دارد . لطفا مجددا سعی نمایید.

دوچرخه will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.