فیلم های آموزشی نگهداری و تعمیرات دوچرخه

فیلم کنترل دوچرخه قبل سفر و مسابقه

فیلم کنترل دوچرخه قبل سفر و مسابقه   به بررسی نکات لازم پرداخته و نحوه این کار را توضیح می دهد .آموزش می دهد که چه قسمتهای باید کنترل شوند و با چه ابزاری باید کنترل های نهایی انجام شود . مسابقات و سفرهای طولانی نیاز به آمادگی روحی و روانی و تجهیزاتی دارد . یک دوچرخه آماده و سرویس شده می تواند به شما در رسیدن به هدفتان کمک کند . وسط یک مسابقه یا سفر نقص فنی ناشی از بی توجهی شب قبل از برنامه در کنترل دوچرخه می تواند باعث افسوس و پشیمانی شود و گاه شما برای یک سال دیگر باید صبر کنید تا در یک چنین مسابقه یا تور دوچرخه شرکت کنید.

داشتن زنجیر سالم با عمر مفید مناسب و تعویض دنده صحیح و فشار نیاوردن بر زنجیر در جریان سفر ومسابقه یکی از مهم ترین قسمتهای از دوچرخه است که می تواند شما را از ادامه کار باز دارد .

کنترل لنت و لقمه ترمز و چرب نبودن آنها و از طرفه لنگ نبودن طوقه و تاب نداشتن صفحه دیسک و ریگلاژ بودن ترمزها که بی صدا باشند خود عامل مهم دیگر است . تنظیم بودن دنده ها و فشار لازم قبل از برنامه به جهت کنترل به خصوص بعد از هر تنظیم کمی دوچرخه را سوار شوید و در مسیرهای سربالایی وارد شده و فشار وارد کنید تا از تنظیم بودن قطعی مطمئن شوید . به صرف تنظیم در حیاط و پارکینگ و چرخش در جا اطمینان نکنید و حتما تست سواره بگیرید .

لاستیک با کیفیت و مرغوب و گران قیمت عمدتا دیرتر از سایر لاستیک ها سبب پنچری می شود پس اگر برایتان مهم است تا در برنامه جا نمانید و مقام بیاورید حتما از لاستیک و تیوپ مرغوب استفاده کنید .

کلیه پیچ های روی دوچرخه را یکبار آچار کشی کنید البته نه با فشار و زور بیش از حد . فشار معقول کافی است البته داشتن تورکمتر توصیه می شود تا با فشار استاندار پیچ ها رو سفت کنید .

سایر موارد در ادامه فیلم  . . . . .

Gashta

مجری تورهای طبیعت گردی با دوچرخه از سال 1382

نوشته های مشابه

اینستاگرام آموزشی گشتا
دکمه بازگشت به بالا

You have successfully subscribed to the newsletter

مشکلی وجود دارد . لطفا مجددا سعی نمایید.

دوچرخه will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.

صفحات ما را در اینستاگرام دنبال نمایید .

صفحه اعلام برنامه های ورزشی

https://www.instagram.com/gashtaclub

---------------------------------------------------------------------------------------

صفحه آموزشی ورزشهای دوچرخه سواری،دویدن،کوهپیمایی،کمپینگ.....

https://www.instagram.com/gashta_com

 

 

ایمیل شما با موفقیت در خبرنامه ثبت گردید

مشکلی وجود دارد . لطفا مجددا سعی نمایید.

دوچرخه will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.