مقالات دوچرخه سواری

مناطق مسکونی اطراف ایستگاه­های حمل و نقل همگانی

 

مطلب قابل توجه دیگر در بحث ترکیب حمل و نقل همگانی و دوچرخه همگانی و وضعیت توپوگرافی٬ در نظر گرفتن نقاط مسکونی اطراف ایستگاه­های حمل و نقل همگانی (واقع در فاصله­ای مناسب برای استفاده از دوچرخه) است که در مسیر سراشیبی به سمت کریدورهای حمل و نقل همگانی قرار گرفته­اند یعنی شیب کوچه­های این مناطق مسکونی به سمت ایستگاه­های حمل و نقل همگانی سرپایینی است. از آنجایی که جمعیت قابل توجهی در این مناطق ساکن هستند٬ احداث خانه­های دوچرخه در این گونه نواحی اقدام مناسبی به نظر می­رسد٬ به طوری که فرئ متقاضی استفاده از حمل و نقل همگانی بدون آنکه احتیاج به صرف انرژی و زمان زیادی داشته باشد از این دوچرخه­ها استفاده کرده و خود را به نزدیکترین ایستگاه حمل و نقل همگانی در منطقه می­رساند و در آنجا دوچرخه را تحویل خانه دوچرخه واقع در ایستگاه می­دهد.

ار آنجایی که تولید سفر در مناطق مسکونی اطراف ایستگاه­های حمل و نقل همگانی بسیار بالاست و از آنجا که استفاده از دوچرخه احتیاجی به گواهی نامه ندارد و محدودیت سنی خاصی در استفاده از آن دیده نمی­شود٬ این پتانسیل وجود دارد که در مکان­های شیبدار اطراف منطق مسکونتی تا حد بسیار زیادی استفاده از دوچرخه همگانی را به عنوان یک مود مکمل ترویج نمود حتی برای کودکان یا افراد مسن. لازم به ذکر است٬ در مراحل اولیه اختصاص مسیرهای انحصاری محافظت شده دوچرخه حتی در این نواحی الزامی می­باشد.

امتیاز دیگر استفاده از دوچرخه همگانی در این گونه مسیرهای شیب­دار این است که مناسب­ترین مود حمل و نقل برای جابه جایی بین مراکز جذب سفر واقع در این گونه مسیرهاست که فاصله­ای بین ۱ تا ۵ کیلومتر از یکدیگر را دارند.

به دلیل زحمت و دردسری که استفاده از وسیله حمل و نقل همگانی (مترو یا اتوبوس) برای طی کردن مسیرهای کوتاه دارد و عملا مدت زمان کل سفر را به طرز قابل توجهی افزایش می­دهد استفاده از دوچرخه همگانی در این گونه موارد در جهت موافق شیب بسیار مطلوب و از نظر زمانی به صرفه است امتیاز دوچرخه همگانی بر دوچرخه شخصی هم در این مورد امکان تعویض دوچرخه به دفعات برای فرد استفاده کننده از دوچرخه و کسی که قصد سفر به نقاط جاذب سفر متعدد در طول یک خیابان شیب دار را دارد می­باشد.

 

https://www.instagram.com/gashta_club/

Gashta

مجری تورهای طبیعت گردی با دوچرخه از سال 1382

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =

اینستاگرام آموزشی گشتا
دکمه بازگشت به بالا

You have successfully subscribed to the newsletter

مشکلی وجود دارد . لطفا مجددا سعی نمایید.

دوچرخه will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.

صفحات ما را در اینستاگرام دنبال نمایید .

صفحه اعلام برنامه های ورزشی

https://www.instagram.com/gashtaclub

---------------------------------------------------------------------------------------

صفحه آموزشی ورزشهای دوچرخه سواری،دویدن،کوهپیمایی،کمپینگ.....

https://www.instagram.com/gashta_com

 

 

ایمیل شما با موفقیت در خبرنامه ثبت گردید

مشکلی وجود دارد . لطفا مجددا سعی نمایید.

دوچرخه will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.