قسمت هشتم آموزش عکاسی از دوچرخه – زمانسنجی
از این زندگی خیلی لذت هم میبره (آره درسته) خوب بیایید شروع کنیم کاری که الان میخوایم بکنیم اینه که همون طور که میبینید نورپردازیمون اون عقب قرار گرفته سفید رنگ به فلشها میرسن چند تا مسئله توی این عکسبرداریها مطرح هستن مثل هر کاری دیگهای که تا به حال کردیم مکان و پس زمینه توی این کار خیلی مهم هستن باید به این فکر کنیم که پس زمینه چقدر شلوغه آیا به تصویر کمک میکنه یا هیچ فایدهای براش نداره ما تصمیم گرفتیم که یه خورده از صحرا رو در پس زمینه داشته باشیم و عمق رو بیشتر کنیم اون بوتههای بلند رو هم میبینید این میتونه یه پس زمینه خیلی عالی باشه تا کالین بیاد و از روی این صخرهها رد بشه کالین در همی راستا مستقیم به سمت دوربین مییاد مسئلهای دیگهای که باید بهش توجه کنیم اینه که آیا دوربین رو روی حالت تنظیم خودکار کانونی قرارش بدیم یا نه من میخوام از همون جا که شروع میکنه تنظیم کانون رو انجام بدم درست از همون جا که از فلشها رد میشه و فلشها باید روشن بشن تو اینجا هم نسبت خیلی بالایی نداریم به خاطر اینکه احتمالاً چند تا فریم از دست میدیم تا کالین این مسیر رو طی کنه ولی به جای اینکه بخوام از تنظیم کانونی خودکار استفاده کنم ترجیح میدم که از اول کانون رو تنظیم کنم و وقتی که ببینم وضوح کامل پیدا کرده میفهمم که باید عکسم رو بگیرم به خاطر اینکه فلشها در اونجا قرار گرفتن زمان سنجی در این عکسها خیلی مهمه یه مسئله دیگه در کاربرد فلش اینه که نمیتونید هر ثانیه نه فریم بگیرید به خاطر اینکه فلشها طول میکشه تا شارژ بشن و هر بار که فلش عمل میکنه یه فریم میشه گرفت به خاطر همین یه فرصت بیشتر نداریم بعد دوباره باید برگرده و از اول وارد مسیر بشه در مورد کاری که با پس زمینه انجام میدیم باز هم میگم همون فرمول قبلی رو رعایت میکنیم نوردهی پس زمینه رو پایین مییاریم حدود یک تا یک و نیم درجه بعد میتونیم جزئیات رو در اونجا ببینیم ولی پس زمینه اونقدر روشن نیست که با تصویر کالین در تقابل قرار بگیره حالا میخوام لنزم رو بذارمش روی ۲۰۰ میلیمتر
با ما همراه شوید
https://www.instagram.com/gashta_club/
http://t.me/gashtaclub