فیلم قسمت سیزدهم آموزش عکاسی ازدوچرخه -عکسهای متحرک
با ایوان بالا سری گرفتیم به پایان رساندیم حالا میخوایم یه کم عکسهای متحرک بگیریم بزرگترین مشکل اینجاست که الان وسط روزه به خاطر همین داریم با یه نور شدید و بالای سر کار میکنیم الان وقت مناسب برای تصاویر دور و از نوع پیکرهای در چشم انداز نیست به خاطر اینکه نور خیلی آبی و شدیده ولی کاری که میتونیم تو همچین حالتی بکنیم اینه تایسون پرشهای بلندی رو تو فضاهای محدود میتونه انجام بده با دوچرخهاش کارهای خیلی خوبی رو میتونه انجام بده ما هم این آسمان فوقالعاده رو داریم که بالای سرمون قرار داره به خاطر همین کاری که میخوایم بکنیم اینه که یه سیستم تعبیه بکنیم تا تایسون بیاد اینجا و پرش رو انجام بده میخوایم از عکسهای پرش آسمان کلاسیک رو بگیریم که خیلی وقتا توی مجلههای دوچرخه سواری میبینید پرش در آسمان و یه همچین چیزی اتفاقی که در این عکس میافته و تا الان باهاش مشکلی نداشتیم اینه که اون با سرعت خیلی زیادی حرکت میکنه باید سریع حرکت کنه تا بتونه پرشش رو تا بالای دوربینمون انجام بده ما هم قصد داریم که حرکتش رو تثبیت کنیم نمیخوایم اصلاً حالت محو شدگی داشته باشه به خاطر همین رفتیم سراغ فلشهای SP900 چهار تا از اونا رو روی پایه نصب کردیم با استفاده از این سیستم و با کمک رندی که فرستنده SU800 رو در دستش داره میتونیم هماهنگی در سرعت بالا رو انجام بدیم تا این عکس رو بگیریم هماهنگی در سرعت بالا یعنی میتونیم فراتر از سرعت شاتر یک دویست پنجاهم ثانیه بریم در واقع میشه به یک پانصدم به یک هزارم و دو هزارم ثانیه رفت یعنی از هر سرعت شاتری که بخوام استفاده کنیم اتفاقی که میافته اینه که بعد از یک دویست پنجاهم ثانیه با یه فلش معمولی یا یه هماهنگی معمولی بخشی جلویی یه خورده از نور رو میگیره و بعد مشکل ایجاد میکنه ولی وقتی با همچین سیستم اختصاصی کار میکنید که فلشها، دوربین و فرستنده همگی در هماهنگی با هم کار میکنن اتفاقی که میافته اینه که دوربین سیگنالی رو میفرسته و باعث میشه که فلشها به صورت مداوم نور ایجاد کنند